x

Markalaşma

22 Mayıs 2022
Markalaşma

Bugün markalaşma konusunu irdelemek istiyorum.  Tüketim toplumu olduktan sonra oyunu kuralına göre oynamak için, mecburen bir ürünü hizmeti bir olayı satabilmek için Marka olmanız lazım.  Marka olursanız, benzer ürünler içinde daha iyi daha karlı bir fiyata ürününüzü satabilirsiniz.  Bu elbette kolay değildir ve hatta bazı durumlarda imkansıza yakın zordur.  Piyasalar hali hazırda değişik markalarca paylaşılmıştır.  Buna göre pazarlama sistemleri dağıtım ağları gerekyorsa bakım onarım yerleri vardır.  Siz tüm bunları sağlayacaksınız yatırım yapacaksınız para ve emek harcayacaksınız Markalaşma işine başlamak için.  En basit şekilde en azından tüm altyapınız hazır olmalı ki Markalaşmanın ilk adımını atabilesiniz.  Yeni marka yaratmak zordur aşırı emek para ve zaman ister.  Bir de şöyle düşünelim eskiden olan, eskiden üzerine çok çok büyük paralar, zamanlar ve emekler harcanan markaların bazıları şimdi neden yok.  Hata mı yaptılar yoksa devamlı değişen piyasa şartları, teknoloji, tüketim alışkanlıkları mı bunları bitirdi.  D şıkkı hepsi kolay bir cevap ama doğruluk payıda var.  Sony demiştim, Fuji, Kodak, Ericson, Nokia gibi markalar neden yok mesela.  Eet belki hala ötede beride varlar ama eski imajları yok.  Bence öncelikli neden teknolojik değişiklikler.  Kendi suçlarıda diyemem, bugünkü rekabet dünyasında daha aç olan daha çok arge çalışması yapanların diğerlerine göre avatajlı olabileeği de doğru.  Bizim kuşağımız için en önemli teknolojik gelişme Cep Telefonları oldu.  Ve cep telefonlarında en önemli atılım I-Phone un çıkardığı akıllı cep teefonları oldu.  Telefonu sadee insanlar arası konuşum iletişim olayından çıkarıp, Tüketim Toplumunun olmazsa olmaz bir mecrasına dönüştürdüğünde gerçekten patlama yaptı.  Gençliğimde uzak doğu ya veya Avrupa ya gittiğimde, özellikle uzak doğu da bir çok insan, özellikle genç kuşakelerinde bir sürü oyun aleti, kulaklıklarında kulaklık takılı, metroda toplu taşıma araçlarında kafalar eğik oyun oynarlardı.  Şimdi de oyun oynuyorlar ancak artık cep telefonları ile oynuyorlar.  20 sene önce Digital fotoğraf makinaları her turistin boynunda asılı veya çantasında hazır bulunurdu.  Şimdi hemen hemen hiç bir turristte yok, neden çünkü cep telefonları var.  Daha önce müzik dinlemek için evlerimizde müzik setleri, araçlarımızda hırsızlığa karşı önlem olsun dye kızaklı araç radyoları kaset çalarlar vardı, büyük paralar haranırdı aracına radyo taktırmak için. Pioneer radyo efsaneydi.  Şimdi hiç biri yok.  Neden I-phone var veya muadili başka markalar Samsung Huawei ne bileyim var işte üç beş değişik marka.  Yani si şı k kısaca söylemek gerekirse, kısaca I-Phone olarak bildiğimiz akıllı cep telefonları yüzünden mobil oyun chazları piyasası bitti, fotoğraf makinaları çağı bitti haliyle Fotoğraf Filmi üretimi dağıtımı bitti, mobil müzik çalarlar sanayisi bitti ve hatta Televizyon, Bilgisayar laptop satışlarını ve markalarını dahi bitirme noktasına getrdi AKıllı Cep Telefonları.  Ve tüm bunlar 15 sene gibi kısa bir zaman zarfı içşnde oldu.  Çok büyük şok aslında ve bunun analizinin yapılmamasını ben anlayamıyorum Belki yapılmıştır da ben görmedim.

I phone, ericson, nokia, LG, panasonic samsung huawei ve bir çok değişik marka önce diğer sektörlerdeki dev gibi markaları yediler bitirdiler ve sonrasında çok büyük savaşlar vererek ancak 2 veya 3 maarka olarak kaldılar.  Değişim kaçınılmaz, rekabet büyük, beklentiler ve alışkanlıklar mecralar markalar devamlı değişiyor. Önce 3-5 tane arama motoru vardır Google ın ismi yoktu. Aklıma gelen mesela Alta vista vardı internet arama motoru ve en poüleri oydu sanırım.  SOnra Google çıktı 2 senede falan tüm pazarı ele geçirdi diğerleri bitti, isimleri tamolarakakıllarda kalmadan Google bitrdi hepsini.  SOnrasınca Faebook çıktı, sonrasında Twitter çıktı, Instagram çoktı,Tik Tok çıktı wahtsup falan çıktı.  Tüm bunları öne çıkaran unusrlar nelerdir. elbette bir çok değişik faktör vardır ancak sanırım hepsinin ortak paydası  Tüketim Toplum u kurallarına uygun mecralar olmalarıydı.

Tüketm toplumu oluşumuna hizmet etmeyen hiç bir markanın artık yaşama şansı yok gibi geliyor bana.  EN azından hizmet etmese bile, hizmet ediyormuş imajı vemesi şart.  Koca Koca araba markaları neden seneerce Formula gibi yarışlarda para emek ve zaman harcarlar diye düşünür insan.  Orada bulunmak öncelikle kendi ekipleri içinde rekabet heyecanını diri tutmak rakipleri takip etmek yeniliklerin içinde olmak demektir.  Para harcarlar çünkü nilirlerki orada bulunmazsan Tüketim Polumu kurallarına aykırı davranırsın.  İsminin, markanın geçeceği,yorumlanacağı hiç bir mecrayı kaçırmamalısın.

Paylaş :
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.