x

E ticaret gelişme markalaşma tahmin

22 Mayıs 2022
E ticaret gelişme markalaşma tahmin

E-commerce yani e-ticaret son 10 senede diğer satış ve pazarlama kanallarına göre daha hızlı bir değişim gösterdi bunu tespit olarak söylemekgerek öncelikle.  Bu gelişimin nedeni hızlı tüketime uygun bir kanal olması aynı zamanda tanıtım reklamasyon bilgilendirme konularının kolaylıkla ve daha az maliyetli olarak yapılabilmesi açısından en azından ufak üreticilere de başlangıçda bazı fırsatlar ve seçenekler verdiği de söylenebilir.

Son on senede yapılan araştırmalara göre ticaret ve satış hacm olarak diğer kanllardan ortalama olarak % 10civarında bir pay aldı deniyor.  Özellikle pandemi ortamında yaşanan kısıtlama ve karantinalarında etkisiile bu oran bazı sektörlerde % 15-20 ye ulaşmışolabilir.  Ancak pandemi kısıtlamalarının bitmesi ile tekrar % 8-10 bandına ortlama düşeceği ve hatta düştüğümde söylenebilir.  Değişik satışkanlaarı vardır.  Şu anda genel olarak offline ve online diye iki ana başlık olarak kategorilendirilmesi bile e-ticaret in online alışverişin ne kadar önemli olduğunu ve öneminin artacağını bize anlatır sanırım.

Offline olarka geleneksel pazarlama yöntemleri ile marketlere saış noktalarına ulaşmaya çalışırsınız bunu için büyük yatırımlar yaparsınız organizasyonlar kurarsınız büyük yüklerin altına girersiniz.  E-ticaret bu konuda ufak üreticilere dağıtım pazarlama anlaşmalarına büyük yatırımlara gerek kalmadan fırsatlar sunuyor diye görünüyor.  Ancak tabii bu durumda zamanla değişecektir.  Offline yani geleneksel satış kanllarında kuvvetli perakendeciler, satış noktası çok olan marketler ki Key-account derler ingilizcede girebilmek, oralarda malının satılmasını sağlamak küçük üretici için imaknsıza yakındır.

Neden çünkü tekel durumunda ki bu kıvvetli satış noktası çok olan perekaende zincirlerin şartları ağırdır ve küçük üreticiye karşı büyümeye çalışan satıcı dağıtıcı ve imalatçılara karşı daha da ağırdır.  Öyle şartlar sunarlarki malınızı maliyetinin 3-4 katına satsanız yine de kar edemezsiniz.  Fiyatı bu kadar çok arttırınca da satış yapamazsınız.  Çok büyüksorluklar içerir bu anlaşmalar çok ağır şatları vardır.

Oysa e-commerce de halen bazı patformlar satış platformları çok cüzi ücretlerle sizin mağaza açmanıza ve atış yapmanız izin verirler.  Türkiye de bilebildiğim kadarı ile Trendyol, Hepsi Burada, N11, Amazon, Ptt, çiçek sepeti v.b. değişik türlerde bir çok platform vardır.  Buralarda onbilerce mağaza vardır satıcı vardır yüzbinlerce değişik ürün ve hizmet satılır.  Herhalde cirolarıda fena değildirki bu paltformlarınz bazıları sabahtan akşama devamlı reklam yaparlar.  Mileti özendirirler öykündürürler.

Burada şunuda belirtmek de yara var tabii ki e-ticaret platformlarında mağaza açmak kolaydır ama satış yapıp para kazanacak ortam pek yoktur.  Nedeni rekabettir, çok sayıda mağaza aynıürünü% 1-2 marjla satmaya çalışır.  Sizin bir farkındalık bir aykırılık yaratmanız lazımdır ki müşteriyi cezbedebilesiniz onlara satış yapabilesiniz.  Bunu çoğunlukla güven vererek oluşturmaya çalışıyor çoğu mağaza ve platformlar.  Platformar yapılan alışverişlerde müşteriye puanlama sistemne zoluyor.  Yani burada müşteri bir nevi dewğilgerçekten kraldır.  Yaptığı alışverişde, karo poşeti hafif yırtılmış olsa bile alışverişeve dolayısı e mağazaya sıfır puanı basar ve mağazanın gelecekteki satışlarını etkiler.

Müşteri memnuniyeti ön plandadır ancak bizde müşteriyi memnun etmek çok aordur. Pandemi döneminde oluşan ksıtılamalar nedeni ile e-ticaret artış gösterdi demiştik.  evet artış gösterdi ama bu sefer de ülkemizde olan Kargo Alt yapısı bu artışa cevap veremedi.  Hatta bazı ünlü kargo şirketleri endi şubelerine kota uyguladı.  Ortalama tüketicinin bundan haberi yoktur.  İyi iş yapan disiplinli düzenli güvenilir kargo şirketleri kota uygulayınca ve siz mağaza olarak yaptığınız satışın ancak %5-10 unun o kargo şrketine verdiğiniz zaman, diğer siparişleri daha az güvenilir olan kargo firmalarına vermek durumunda kalırsınız.  Buda haliyle o diğerkargo şirketine teslm ettiğiniz her 100 kargodan en az 10 unda bir şekilde teslimatta gecikme, adrese götürmeme, kargo da ürüne zarar verme v.b. problemlierinin oluşmasında neden oldu ve Tüketiciler de haliyle kargom geç geldi al sana sıfır puan ben evde olduğum halde kargo evde bulunamadı diye mesaj attı al sana sıfır puan diyerek Kargo şirketlerinden kaynaklanan tüm problemleri hiç bir suçları olmamasına rağmen satıcı mağazalara yüklediler.  E-ticarette yapılan yorumlardan, bazı müşterilerin Satıcı Mağazanın kendi kargosu gibi bile algıladığını gördük.  Buda işin başka bir traji komik yanı.

Kargo, zamanıdan teslimat, iyi paketleme çok önemli.  ELbette sattığınız mal ile gönderdiğiniz malın aynı olmasıda önemli.  Medya da TV lerde haberlerde internette çok görürsünüz duyarsınız izlersiniz, online alışverişte çok dikkat edin hep dolandırıcılar diye.  Medya her olayda olduğu gibi bu durumlarıda abartır, her gün milyonlarca düzgün satışın olduğu e-tcarette 1 tane bilerek veya bilmeyerek yapılan hata üzerinden tüm milyonlarca e-tcaret satısını zan altında bırakır ve e-tcareti kötüler.   Buda diğer bir probleimidir e-ticaret in.  Satıcı olarak siz hep suçlusunuzdur Müşteri Her zaman haklıdır.  Müşteri bilerek ve kasıtlı olarak aynı üründen 5 tane sipariş eder.  teslim aldığı zaman kendince en hoşuna giden veya bu iyidir diye seçtiği bir tanesini alır diğerlerini geri gönderir bunu kasıtlı yapar ama tabii elbette müşteri kraldır ve her zaman haklıdır.

Devam edeceğiz.  Selametle kalın..

Paylaş :
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.